Мій шлях до успіху

Опис системи роботи

Сучасна школа — це школа швидкого і гнучкого реагування на стрімкі, динамічні, а інколи й драматичні зміни в суспільстві.
Сьогодні школа має допомогти дитині вижити в нестабільному суспільстві, виробити захисні механізми, навчити самостійно вирішувати життєві проблеми.
Формування компетентності учнів — найактуальніша проблема сучасної школи. Компетентнісний підхід покликаний подолати прірву між освітою і вимогами життя. Школа має стати не підготовчим етапом до життя, а самим життям; сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя гармонізації і гуманізації взаємин між учнями і педагогами, школою і родиною на основі ідеї самоцінності дитинства, діалогу, усвідомлення вибору особистістю життєвого шляху.
     Компетентність — специфічна здатність, яка дає змогу активно розв'язувати проблеми, що виникають у реальних ситуаціях життя. Вона формується в процесі навчання і виховання не лише в школі, а й під впливом сім'ї, друзів, роботи, соціуму, культури тощо. Тому реалізація компетентнісного підходу залежить від освітньо-культурної ситуації, у якій живе і розвивається школяр.
     Я переконана, що дитина має право бути співавтором уроку. Навчити дітей вільно висловлювати свої думки й відчуття (усно і письмово) можна лише тоді, якщо:
-         постійно активізувати їх мислення;
-         так організувати діяльність учнівського колективу, щоб він осмислено, творчо й активно пізнавав навчальний матеріал.
    Свою діяльність планую так, щоб перебувати в постійному пошуку форм і методів, які б допомагали школярам навчатись учитися, сприяли розвитку, самопізнанню, становленню дитини. Мої професійні вміння спрямовані не лише на контроль знань та вмінь школярів, а на діагностику їх діяльності й розвитку.
   Максимально ефективною, на мою думку, є інтерактивна модель уроку, що дає змогу інтенсифікувати процес навчання, забезпечити особистісно орієнтований підхід, змоделювати життєві ситуації, створити атмосферу співпраці, творчих взаємин у навчанні. Робота з розв’язання проблеми дає змогу проводити нетрадиційні уроки (ділові ігри, творчі звіти, конкурси, інтегровані  уроки).
   У роботі застосовую інформаційно-комунікативні технології, пропоную учням питання, які заставляють їх думати, творити, дозволяю їм вирішувати проблемні ситуації.
    Пріоритетними напрямками моєї педагогічної діяльності є:
застосування інноваційних технологій;
пошук раціональних шляхів сприяння розвитку дитини;
формування в учнів умінь практично застосовувати набуті знання;
використання традицій народної педагогіки;
співпраця з батьками;
співпраця з педагогами школи.
   У стосунках з вихованцями повсякчас проявляю коректність, доброзичливість, всіляко уникаю категоричних тверджень, а для розв’язання суперечливих ситуацій залучаю довідники, словники.
   Тісна співпраця з батьками дає можливість реалізувати їхні комунікативні можливості — професійні, творчі, ораторські, — а також виявити досягнення та проблеми учня, накреслити шляхи його розвитку.
Необхідно, щоб кожний етап уроку, форма і метод відповідали певній меті. Учні мають брати участь у мотивації навчальної діяльності.
Для створення ситуації, що впливає на формування життєтворчості учня, я використовую:
        динамічний план уроку та його структуру, яка може змінюватись у процесі роботи;
        завдання логічного характеру на традиційних уроках;
        мотивацію навчання;
        спільне з учнями планування уроків, позаурочних заходів, проектів;
        проведення інтелектуальних ігор, свят, змагань, що вимагають від учасників не лише знання програмового матеріалу, а й вміння ним користуватися, шукати різні шляхи розв'язання поставленої проблеми.
Робота над проблемою дає можливість:
-         підвищити якість засвоєння програмного матеріалу;
-         використовувати нетрадиційні форми роботи, не як самоціль, а як спосіб досягнення навчальної мети уроку;
-         використовувати рольові ігри;
-         дає можливість дітям проявити свої здібності на уроці.
-         створити на уроці атмосферу співпраці;
-         підвищувати самостійність учнів.





1 коментар: